INGTOP METAL, s.r.o. dodal pro TATRA TRUCKS a.s. 4 atypické montážní jámy v rekordním čase
13.08.2018
TATRA TRUCKS a.s. má ekologický, bezpečný a efektivní servis od INGTOP METAL, s.r.o.
Naše společnost dodala společnosti TATRA TRUCKS a.s. - Kopřivnice v červnu 2015 na projekt "NOVÉ DIAGNOSTIKY" 4 ks montážních jam JBR 60- délky 9 m.
Každá ze čtyř montážních jam byla vyprojektována, vyrobena a namontována dle specifik TATRY. Jednalo se o následující druhy montážních jam:
1) diagnostická montážní jáma vybavena válcovou zkušebnou brzd a simulátorem zatížení - JBR 60 - 9 m
2) opravárenská montážní jáma vybavena vrchním jámovým zvedákem - JBR 60 - 9 m
3) olejová montážní jáma vybavena kompletním olejovým hospodářstvím určeným pro sběr použitých olejů a navíc vybavena vrchním jámovým zvedákem - JBR 60 - 9 m
4) montážní jáma s točnicemi určenými pro nastavování geometrie vozidel vybavena vrchním jámovým zvedákem - JBR 60 - 9 m.
Všechny 4 montážní jámy byly dodány na místo určení v předem stanovených termínech a rekordním čase 30-40 dní od objednání.
Společnost Tatra Trucks vybudovala za více než 40 milionů korun ve svém areálu v Kopřivnici nové pracoviště diagnostiky vozidel. Jde o největší investici v automobilce v posledních letech a také o první zcela novou provozní část, kterou tam otevřeli noví majitelé. Při slavnostním otevření provozu to řekli zástupci automobilky. Generální ředitel Tatry Petr Karásek řekl, že tržby automobilky letos přesáhnou čtyři miliardy korun. Loni byly 3,7 miliardy.
Pracoviště vzniklo jako vestavba v už stojící hale. Vozidla, která sjedou z montážní linky, tam vstupují do poslední výrobní fáze. "Nastaví se tady brzdy, světla, auto se prohlídne, zkontroluje. Kontrola udělá poslední výstupní operace," popsal Karásek.
Dosud Tatra takové pracoviště měla v jiné části areálu. Bylo postavené v polovině 80. let minulého století a bylo podle ředitele poplatné své době. "Bylo kapacitně mnohem větší, ale bylo jinak uspořádané a v podstatě už nám nevyhovovalo z hlediska zakázkové výroby, i technologie už tam dosluhovaly. Teď je pracoviště trochu menší, kompaktnější," řekl Karásek.
Diagnostické pracoviště je hned u montážní linky. "Je to stavěné na kapacitu, že by tady mohlo projet až 2500 jednotek ročně," řekl ředitel. Neprojedou tudy jen nová vozidla, ale bude se tam dělat i diagnostika seřízení aut, která projdou servisem nebo vyjdou z prototypové dílny.
Vedení Tatry vnímá otevření nového pracoviště jako symbolický milník, kterým záchranná část restrukturalizačního programu přejde do etapy rozvoje. "Chtěli bychom do konce roku skončit fázi hrubé restrukturalizace. Pak bude potřeba tu firmu kultivovat tak, aby se dál rozvíjela. Tohle by měl být symbolický předěl mezi tím," řekl Karásek.